Det nye design er en helt moderne fortolkning af stilen fra de legendariske DR-Z Paris Dakar racere
og DR Big-serien. Næbbet – nu synonymt med adventure-motorcykler – blev opfundet af Suzuki og vist
første gang på DR-Z modellerne. Det nye design fremhæver denne tradition med et mere aggressivt
udtryk. Formen på tanken minder også om designen af DR-Z modellerne.
V-Strom 1050XT er udstyret med det nye intelligente styresystem fra Suzuki (SIRS), som har til formål
at forbedre køreoplevelse fra komfort til sportslig kørsel.
Det nye ride-by-wire system giver gashåndtaget en naturlig, lineær fornemmelse samtidig med at kørsel
ved lav hastighed forbedres med en stabil motorgang. Ride-by-wire systemet er en del af Controller
Area Network (CAN ) systemet. Dette er et sammenkoblet informationsnetværk, der erstatter standard
kabler. Formålet er at reducere antallet af kabler og fremme hurtigere transmission af data. En ny Initial
Measuring Unit (IMU) fra Bosch er en del af dette integrerede system. Den kompakte IMU enhed
analyserer konstant motorcyklens bevægelser, den registrerer motorcyklens hældning samt
fremad/bagud/op og ned – bevægelser. Disse sammenholdes med acceleration og bremsning.
Motorcyklen kan købes som Adventure Edition+ for kun 5000kr mere.
Adventure Edition+ pakken indenholder
-Varmehåndtag
-Alu topbox 38L
-Alu sidetaskesæt, samlet 74L
-Box/tasker i sølv eller sort
-5 års Garanti
Finansierings forslag - Kan tilpasses :
Udbetaling 20% : 34.800,-
Månedlig ydelse: 1829,-
Antal måneder: 96
ÅOP Før skat: 6,2%
, ABS bremser, TCS (traction control), kørecomputer, gearindikator, infocenter, indsprøjtning, halvkåbe, LED baglygte, LED forlygte