Kawasaki Z 400

69.990,00 DKK
Udstyr
  • ABS bremser
Beskrivelse
Kawasaki Z 400, 399 ccm, 45 hk, 2020, m. afgift

Z400 med stil !

A2 Kørekort er muligt !

Finansierings forslag :
Udbetaling : 13.998kr.
Månedlig ydelse : 1085kr.
Antal måneder : 72
ÅOP Før skat : 12,3%


Sugomi Styling
Den nye Z400 kombinerer den skarpe, aggressive Z650 stil, med Z300's store volumedesign, for at skabe et aggressivt, smidigt og maskulint indtryk. Dens atletiske karosseri afspejler den øgede ydeevne, mens der dannes et flydende design, der ser ud til at flyde over motoren. Som andre modeller i Z-serien, giver sugomi-designelementer (hækstilstand, lavt positioneret hoved og hævet hale) det en silhuet, der genkendes som en Kawasaki Supernaked.

Signifikant lavere vægt
Letvægtsdesignet af den nye motor og stel, samt en omfattende indsats i at minimere vægten, resulterede i at Z400 fik en vægt på kun 167 kg (3 kg lettere end Z300) - hvilket gør dem til de letteste tvillingecylindrede modeller i deres klasse.


Kraftig ny tvilling
Den nye motor leverer signifikant øget ydelse, i forhold til sin forgænger: 33,4 kW (+4,4 kW vs 2018 Z300). Den højere ydelse kan stort set krediteres det nye downdraft-indtag, som ledsages af en større airbox, med øget indtagseffektivitet. Den øgede ydeevne suppleres med en kørevenlig karakter; det glatte svar og rigeligt lavt moment, sørger for gashåndtering for både nye og erfarne ryttere.


LED forlygte
Ud over at bidrage til Z400s skarpe udseende, er forlygten også meget synlig, og giver væsentlig øget lysstyrke og et bredere belyst synsfelt.


Let rækkevidde til jorden
Mens sædehøjden er 785 mm (når der monteres radialdæk), giver den slanke konstruktion af begge sæder (30 mm smalere) og bagenden af motoren kørerer, en letopnåelig rækkevidde til jorden.

Front bremseskiven
Z400’s ø310 mm (samme størrelse som Z1000) halvflydende frontskive giver effektiv stopkraft. En ny stiv frontbremsecylinder, hjælper med at eliminere ineffektiv (tomgang) slagtilfælde, som bidrager til styrbarhed, mens omhyggeligt udvalgte bremseslangedimensioner og materialer, bidrager til bremseberøring. Alle modeller er udstyret med ABS og har den nyeste ABS-enhed fra Nissin, som er den mest kompakte, og let tilgængelige.

Ny kobling
Den mere kompakte kobling (ø139 mm >> ø125 mm) med mindre stive betjeningsplader, giver et lettere håndtag. Som supplement til den ekstremt lette følelse ved håndtaget, har den nye kobling et bredere indgrebsområde, hvilket letter kontrollen.


Stivere forgaffel
Den stive ø41 mm teleskopgaffe, l giver bedre suspensionsvirkning. Forhjulet føles virkelig plantet, retningsændringer er nemme (selvom cyklen er ret oprejst - praktisk ved navigering af trafikpropper)


Kompakt multifunktionsinstrumentbræt
Z400 er udstyret med samme instrumentgruppe som Z650. Med et letlæseligt layout, har det analoge tachometer en gearindikator i midten, og sidder ovenpå en multifunktionel LCD-skærm.


Let og forudsigelig håndtering
Med både ny motor og stel, kunne motorplacering også optimeres. Det nye chassis er udstyret med en kort aksel / langt svingarmet design, som giver let og naturlig håndtering.

Kompakt, let og effektiv
Den nye motor er sammenlignelig i størrelse med den i 2013-2018 Z250. Talrige vægtreduktionsindsatser holder vægten på et minimum - på trods af en større forskydning. Det rene design som er trimmet af eventuelle unødvendige genstande, og det fornyede layout, åbner muligheden for en slank motor, og et kølesystem med minimeret ekstern rørledning.


Aktiv kontrol
En afslappet kører, rummer en bred vifte af kørselssituationer, hvilket bidrager til sin kørervenlige karakter. Den relativt oprejste kørerstilling, og bredere styring, sætter køreren i den ideelle position for aktiv styring.

Letvægts trellis stel
Z400 har et trellisstel, som i designet ligner Ninja H2. Kawasaki’s avancerede dynamiske stivhedsanalyse, blev brugt til at sikre optimal stivhed, med let vægt. Motoren er stivmonteret, og anvendes som et spændt element.